Wednesday, September 10, 2008

Inilah kucing2 ku...

Ini lah kucing2 aku.. ada 6 ekor.. nama diaorg benny, bobo, kakak, caca, cici, adik. First kucing kat umah ni adalah cici, dulu aku ingat dia ni anak musang. Rupa2nya anak kucing, cici suka duduk belakang badan org lalu melibas2 ekornya yg kontot itu. kekeke... yang kedua menduduki adalah caca, dia sama baya gan cici, dia ni kucing yg pendiam. Suka buat hal sendiri. Lately ni dia suka sangat tido bawah kaki aku. Yg ketiga ialah cica.. dah arwah dah. Penyakit yang xdapat dikesan. Kesian sangat kat dia. Mula2 amik dia dulu kat kedai makan. Cica ni kucing siam.. kecik aje kucingnya. Bulunya lebat sangat. Rindu kat dia. Dia xboleh dipegang. Tp dia yg akan usap orang.

Yang seterusnya berada kat umah aku ni. Benny n kakak. Diaorg ni adik beradik. Benny ni seekor kucing yg gedix. Ahaha.. bukan gedix la. Dia manja over.. sama le tu kan. Kakak pulak selalu keluarkan suara yg aneh bila kitaorg tegur dia. Dia jugak yang paling cuak antara yang lain. Diaorg ni kucing yang dah campur. Persian 3generasi kot. Lebih kurang macam tu la kot. Seterusnya si adik. Jumpe dia kat tangga umah. Mm.. kecik2 cute. Bile besar.. adei.. mmg kucing kampung. Dia yang paling gatal sbb dia kucing jantan selain benny. Mulut kalau tengah nk mengawan tu.. adeii.. bising.. rasa nk sepuk2.. tp dah banyak kali kena sepuk pon. Dan akhir sekali bobo. Kucing yang suka mencakar. Abis tangan aku kena cakar gan gigit. Dia ni bukan kucing yang manja. Sombong. Selalu kena pukul gan aku. Tapi kalau dia kat dalam bilik jadi sopan la pulak. Tetiba bising nk menegur orang.

Itu la serba sedikit tentang kucing2 yang ada kat umah aku ni. Semuanya kena kurung dalam umah. Tak dibenarkan keluar dari umah. Mereka gak penyeri umah ni. Banyak ragam dan banyak pe’el. Mereka juga peneman ku dikala sunyi..

No comments: