Sunday, December 14, 2008

Kinnetic di Redbox Low Yat Plaza

Kinnetic di Red Box Low Yat Plaza.. sekali lagi semuanya ingin menunjukkan bakat yang terpendam. Hari yang paling mencabar bagi aku dgn semua. Pertama nya tghari aku dok menghantar kawan aku g nilai. Pastu g la umah josh nak amik dia, aku tutup la enjin dulu sementara menunggu ratu santek ni bersiap. Lambat pakai make up ke cik adik oii.. bila dia dah turun aku hidupkan enjin.. TIDAKKK! Xleh hidup. Apa lagi aku suh josh tolak kereta la. “kereta Ziana zain bak kata daus” josh tolak kereta hampir 50meter.. wah gagah perkasa ratu santek ni. Tp kereta masih xleh start. Pastu aku gan josh pakat tinggal kereta kat situ.. kena tolak balik belakang. Lagi susah. Josh yang gagah perkasa menolaknya dengan bersungguh, sian dia.. pakai cantik2 kena tolak kete, berpeluh sakan la gak.


Pastu jalan kaki ke hentian kajang. Dah lah aku tak makan lagik. Si josh pun sama. Naik teksi g rumah aku. Kena rm8. Ceh dekat macam tu harga sampai rm8. Sampai umah aku. Amik kunci motor n helmet. Pergi la kita berdua ke mid valley. Aku bawak motor dengan bersungguh-sungguh juga la. Ye la, nk elak hujan, dah la tak bawak baju hujan. So sampai ke mid valley tunggu si daus. Kelaparan masa tu. Tak caya tanya lah josh. Pergi minum kat food court kat atas sementara tunggu elmi.


Pas elmi sampai, berkobar-kobar la kitaorang nk g redbox garden. Ahahaha.. all full booked. Wakaka. Harapan untuk menjamah buffet (idaman daus ya) tak tercapai. Tiada pilihan, terpaksa pergi tempat lain. Dah lah hujan sama tu. So pergi ke tempat teksi. Tunggu turn. Pastu leh lak pergi ke sungei wang kena charge rm20. Aiyoo no wonder malaysia di pilih sebagai teksi paling teruk DIDUNIA melalui undian. Memang patut pun dapat tempat pertama. Eh lupa mula-mula g sungei wang sebab cari greenbox. Jumpa tp, aiyoo buffet xbest. So pergi la ke redbox low yat plaza. Ahaha.. baru la semegah sikit bufet dia. Tempah bilik. Tak menyempat duduk, keempat2 pergi terus mendapatkan makanan. Kebulur tuan-tuan dan puan-puan masing-masing.


Dah bernyanyi sampai kul 10. Jeng2 daus n elmi pasrah la nk balik pakai teksi. Kuar dari redbox terus masing-masing berlari anak. Cuma aku aje berlenggang. Elmi naik dulu teksi. Mula-mula daus g ke stesyen monorel. Aku gan josh mula-mula ingat nak naik teksi ke mid valle sebab motor kat situ. So tak jadi teksi mahal sangat. Budjet kurang. So kita berlari-lari sakan la kejar daus ke stesyen monorel. Tunggu monorel. Muka daus dah cuak sebab takut tak ada bas. Sampai stesyen kl sentral, tunggu la bas ke mid valley, si daus tunggu bas nya yang memang dah xda pun sebab dah pukul 11. Tata daus, aku gan josh naik dulu. Sampai mid valley terus g kat motor dan apa lagik harungi la hujan untuk balik ke bangi.


Apa apa pun. Walaupun dugaan yang melanda hari tersebut. Aku akan ingat sampai bila-bila. Terima kasih kawan-kawan yang sanggup harunginya juga. Keep kinnetic spirit. aik elmi.. sakan nyanyi...

No comments: